Preskočiť na hlavný obsah

Niečo málo o mne


Ahoj, volám sa Cherie a milujem knihy. To je hlavný dôvod, prečo som začala na vysokej škole študovať editorstvo. Rada sa s ľuďmi delím o dojmy z kníh, ktoré prečítam, čo ma doviedlo k založeniu tohto blogu. Možno ma niektorí poznáte z mojej predošlej webstránky Bookmaniaforever, kde som niekoľko rokov taktiež písala recenzie. Teraz sa však plánujem výhradne venovať tejto webstránke 😊 mojimi obľúbenými žánrami boli dlho fantasy a sci-fi, ale zamilovala som sa aj do klasiky realizmu či do modernej reportážnej literatúry. Veľmi sa mi páčia bizarné či nekonvenčné príbehy. Nepohrdnem ani drámou od shakespeara, sú to pre mňa také príjemné oddychovky (hádam tým nikoho neurazím). Nájdete tu určite z každého rožka troška. Teším sa na každú odozvu. 

Pár vecí z mojich obľúbených:

Obľúbený autor/ka: James Dashner alebo Orhan Pamuk (kedysi to bola jednoznačne Jane Austen)
Obľúbená kniha (celkovo): Nezabíjajte vtáčika (Harper Lee) alebo Vrah z mesta marhúľ (Witold Szablowski)
Obľúbená kniha zo slovenskej tvorby: jednoznačne Živý bič, ktorý som si zamilovala už na strednej škole
Obľúbená knižná séria: Hry o život (neviem, či sa to niekedy zmení) 😃
Obľúbená básnická zbierka: Bystruška (Ján Buzássy)
Obľúbený výrok: v podstate všetko od C. S. Lewisa, bol to veľmi inšpiratívny človek 😊

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Recenzia: Nic Sheff - Tweak (Pod vplyvom)

Brilantná kniha, úprimné priznanie, srdcervúci príbeh, filozofická a psychologická bomba.  Takto by som vo veľkej stručnosti opísala knihu  Tweak (Pod vplyvom pozn.1 )  od Nica Sheffa. Je to knižka, ktorá bola vydaná v angličtine a nenájdete ju v SK ani v CZ jazyku. Je to podľa mňa veľká škoda, ale pokiaľ máte úroveň angličtiny B1 - B2, určite siahnite po tejto knihe. Btw, toto bude asi dlhšia recenzia ako zvyčajne, takže ju rozdelím na niekoľko prehľadnejších častí. VÝBER KNIHY Ako som sa dostala vôbec k tejto knihe, ktorú nemožno nájsť v slovenskej knižnici a neexistuje žiaden jej preklad? Vďaka filmu. Možno ste postrehli, že v roku 2018 vyšiel film  Beautiful boy  v hlavnej úlohe s Timotheem Chalametom. Film bol nakrútený podľa rovnomennej knihy, ktorú napísal David Sheff (usudzujete správne - reálny otec Nica Sheffa). Kniha  Tweak  opisuje ten istý príbeh, ale z Nicovho pohľadu. O vnímaní situácie jeho otcom sa tu dozvedáme pramálo, preto pomýšľam na kúpu knihy  Beautiful boy . 

František Švantner - Dáma a iné poviedky

Tentoraz sa budem v recenzii venovať slovenskej tvorbe, a to (pre niektorých menej známemu) autorovi – Františkovi Švantnerovi. Počas vysokoškolského štúdia sme ho mali v osnovách a v odporúčanej literatúre. Nechápala som prečo, až kým som sa nezačítala do jeho úžasných príbehov „ako zo života“. Švantner je rozhodne autor, ktorý narába s písaným slovom rovnako obratne ako kováč s nákovou. Jeho štylistika a skladba viet je úžasná. Dokáže popisovať tie najobyčajnejšie veci v živote grandióznym spôsobom: rovnako ako tie pozitívne ľudské pocity a zážitky, tak i tie negatívne. Nestáva sa mi často, že ma písané slovo natoľko pohltí, aby som sa nemohla odtrhnúť od strany. Pri ňom sa mi to však stalo. Švantner je majster v zobrazovaní vnútorného sveta človeka. Aj v obyčajných poviedkach dokáže vykresliť reálne charaktery, ktoré stavia do ťažkých, niekedy až nemožných situácií. Rád sa pohráva aj s myšlienkami morálky, ale tu sa stotožňujem s názorom iných literátov: Švantner je aj v próze b

Minirecenzia: Alexandra Christo - To kill a kingdom

Obálka tejto knihy a premisa príbehu ma už dávnejšie dostali. Milujem morské príbehy a enemies-to-lovers romániky vo fantasy žánri, a táto kniha sľubovala oboje. ♥️   O čom to je? Príbeh je rozprávaný z pohľadu morskej sirény Liry a ľudského princa Eliana. Ona je dcérou krutej morskej kráľovnej, ktorá ju od malička učila byť nemilosrdnou a prikázala jej loviť srdcia princov, z ktorých ako siréna čerpá silu. Elian zase nie je typický princ: je to skôr pirát-pomstiteľ brázdiaci moria, vraždiaci nebezpečné sirény, ktoré lákajú námorníkov a iných princov do mora. Obaja hrdinovia sú odhodlaní zničiť toho druhého a celú (pre nich) nepriateľskú rasu. Avšak Lira urobí chybu za ktorú ju kráľovná potrestá tým, že ju premení na človeka a nechá uprostred oceánu. Elian ju nájde a zachráni, no poďakovania sa od Liry nedočká. Čoho sa dočká a čo sa udeje? To si prečítajte sami!🤫😍 To kill a kingdom je rozhodne originálne fantasy, ktoré chytí hneď od prvej strany. Nie sú tam skoro žiadne